La version française suivra

The bargaining teams for the Association of Canadian Advertisers (ACA) and the Alliance of Canadian Cinema, Television and Radio Artists (ACTRA) today agreed to a renewal of the National Commercial Agreement (NCA), providing stability to the industry for another year.

The agreement provides an increase in pay and sets out steps toward modernizing and simplifying the agreement through industry-wide consultations that will take place over the next year.

A year ago, the ACA and ACTRA entered into an agreement after the Institute of Canadian Agencies (ICA) walked away from the agreement and negotiations.

“This agreement ensures that Canada’s advertisers and partner agencies can engage ACTRA members on terms that respect and recognize the value professional performers bring to the industry,” said Marie Kelly, ACTRA National Executive Director and Lead Negotiator. “This has been a challenging year for ACTRA members as the lockout by ICA agencies continues into its 13th month.”

If ratified, this will be a one-year agreement. During this time, the ACA and ACTRA will engage in a consultation process on a draft framework and simplified agreement. ACTRA has been working on a draft easy to access and implement agreement over the last year.

The new terms will now be put to the ACA Board and to ACTRA members for ratification. Negotiators for both sides will be recommending ratification.

About ACTRA:

ACTRA (Alliance of Canadian Cinema, Television and Radio Artists) is the national union of professional performers working in recorded media in Canada. ACTRA represents the interests of over 28,000 members across the country – the foundation of Canada’s highly acclaimed professional performing community.

Contacts:

Carol Taverner, ACTRA National Public Relations Officer: ctaverner@actra.ca
Darren McAlmont Manager, ACA Communications & Content: dmcalmont@acaweb.ca


Les équipes de négociation de l’Association canadienne des annonceurs (ACA) et de l’Alliance des artistes du cinéma, de la télévision et de la radio du Canada (ACTRA) ont aujourd’hui accepté de renouveler l’Entente nationale sur les annonces et publicités (NCA), assurant ainsi la stabilité de l’industrie pour une autre année.

L’entente prévoit une augmentation des cachets et définit des mesures visant à moderniser et à simplifier l’entente par le biais de consultations à l’échelle de l’industrie qui se dérouleront au cours de l’année à suivre.

Il y a un an, l’ACA et l’ACTRA ont conclu une entente après que l’Institut des agences canadiennes (ICA) s’est retiré de l’entente et des négociations.

« Cette entente garantit que les annonceurs et les agences partenaires du Canada peuvent engager les membres de l’ACTRA dans des conditions qui respectent et reconnaissent la valeur que les artistes-interprètes professionnels apportent à l’industrie », a déclaré Marie Kelly, Directrice générale nationale de l’ACTRA et négociatrice en chef. « L’année continue à être difficile pour les membres de l’ACTRA avec le lock-out des agences de l’ACI qui se prolonge vers son 13e mois. »

S’il est ratifié, cette entente sera d’une durée d’une année. Pendant cette période, l’ACA et l’ACTRA s’engageront dans un processus de consultation sur une cadre et une entente simplifiée. Au cours de la dernière année, l’ACTRA a travaillé sur un cadre qui a pour but d’être accessible et simple à mettre en œuvre.

Les nouvelles conditions seront maintenant soumises au Conseil d’administration de l’ACA et aux Membres de l’ACTRA pour ratification. Les négociateurs des deux parties recommanderont la ratification.

À propos de l’ACTRA :

L’ACTRA (Alliance des artistes du cinéma, de la télévision et de la radio du Canada) est le syndicat national des artistes-interprètes professionnels travaillant dans les médias enregistrés au Canada. L’ACTRA représente les intérêts de plus de 28 000 membres à travers le pays – la base de la communauté des artistes-interprètes professionnels du Canada.

Nos coordonnées :

Carol Taverner, Responsable nationale des relations publiques de l’ACTRA : ctaverner@actra.ca
Darren McAlmont Directeur, Communications et contenu, ACA : dmcalmont@acaweb.ca